niedziela, 8 lipca 2012

Klasyczne Fińskie Bułeczki


Wiem, wiem -  taki upał, a ja serwuję gorące bułeczki :) 
Ale cóż poradzić, gdy ma się ochotę na taki cynamonowy smakołyk, 
a do tego prawie jak z fińskiej piekarni! 
Oto przepis na bułeczki drożdżowe rodem z Finlandii, w których nadzieniem jest nic innego jak cynamon. 
Delikatnie chrupiące z wierzchu,a mięciutkie w środku.
Idealne z mlekiem lub kawą na śniadanie. 
Bardzo pyszne, warto dla nich włączyć piekarnik :) Smacznego


Składniki na około 12 sztuk:
  • 1∕2 kg mąki (ja użyłam trochę więcej)
  • 275 ml mleka ciepłego
  • 9 dag margaryny roztopionej
  • 4-­5 łyżek cukru
  • szczypta cynamonu lub kardamonu
  • 2 dag drożdży
  • szczypta soli
  • 1 małe jajko

Na nadzienie:
  • cynamon
  • miękkie masło
  • cukier brązowy (ja użyłam zwykłego)

oraz jajko roztrzepane z łyżką mleka do posmarowania


Drożdże rozrobić z 1∕2 szklanki mleka i 1 łyżką cukru. W misce umieścić pozostałe składniki na ciasto, dodać rozczyn i wyrobić. Ciasto przykryć ściereczką, odstawić na około 1,5 godziny, aż podwoi objętość. Gdy ciasto wyrośnie, to jeszcze chwilę je wyrobić i przenieść na stolnicę oprószoną mąką. Rozwałkować na prostokąt (długość powinna być około 2,5 raza większa od szerokości) o grubości około 7 mm. Posmarować masłem, posypać obficie brązowym cukrem i cynamonem. Zwinąć jak roladę wzdłuż dłuższego boku. Pokroić na 6 cm kawałki. Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w sporych odstępach. Przykryć  ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia na 30 minut, do podwojenia objętości. Przed pieczeniem posmarować roztrzepanym jajkiem.
Piec w 200 stopniach przez 20­-25 minut do zbrązowienia. Studzić na kratce.
Posypać cukrem pudrem.


Lekko zmodyfikowany przepis ze strony mojewypieki.blox.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz