wtorek, 28 sierpnia 2012

Polski Chleb (na zakwasie)


Mój ulubiony chleb, który mogłabym jeść codziennie :)


Składniki na jeden bochenek:
 
  • 200 g zakwasu żytniego
  • 550 g mąki białej pszennej chlebowej
  • 50 g mąki pszennej razowej lub otrąb owsianych (u mnie to pierwsze)
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 płaska łyżka soli
  • 300 g letniej wody
  • 1/4 ­ - 1/2 łyżeczki suchych drożdży
  • opcjonalnie: 2 łyżki kminku (nie dodaję)

Wszystkie składniki wymieszać w dużej misce, a potem zagnieść sprężyste, gładkie ciasto. Zostawić w przykrytej ściereczką misce na 2 godziny i złożyć w tym czasie 2 razy.
Następnie uformować owalny bochenek. 
Umieścić go w koszu i zostawić do wyrośnięcia na 1 godzinę. Spryskać wodą ze spryskiwacza, nie za dużo i szybko naciąć kilka razy w poprzek bardzo ostrym nożem.
Piec w 220­-230oC około 40 minut. Studzić na kratce.




2 komentarze:

  1. Zainteresował mnie ten przepis, ale nie podałaś, czy chlebek położyć na zimna czy gorącą brytwanne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, ja piekłam po prostu na blasze wyłożonej papierem do pieczenia Pozdrawiam:)

      Usuń