środa, 1 sierpnia 2012

Drożdżówki Z Nadzieniem



Dziś proponuję drożdżówki z nadzieniem do 
wyboru: albo marmoladą truskawkową albo z budyniem. 
Przepis na ciasto niestety nie pamiętam skąd pochodzi, gdyż 
dawno go przepisywałam i siedział u mnie trochę w zeszycie, 
a przypomniałam sobie o nim niedawno. Są bardzo smaczne :) 


Przepis na baaardo dużo małych drożdżówek:
  • 1 kg mąki
  • 2 jajka
  • 5 łyżek cukru
  • 7 dag drożdży
  • szczypta soli
  • 1/3­ 1⁄2 szkl oleju
  • 1 szkl mleka
  • 15 łyżek wody
  • marmolada, konfitura itp. (u mnie marmolada truskawkowa+ 2 łyżki konfitury wiśniowej+ 1 łyżecz. powideł śliwk.)
  • ew. budyń domowy, wg przepisu: 3⁄4 szkl mleka zagotować z 3 łyżeczkami cukru i 1 łyżeczką masła; do 1/3 szkl mleka dodać 1 kopiastą łyżeczkę mąki ziemniaczanej i 1 łyżeczkę mąki pszennej. Ugotować budyń.
  • cukier puder do posypania
  • jajko roztrzepane do posmarowania


Ze składników wyrobić ciasto drożdżowe. Zostawić na pół godziny do wyrośnięcia w ciepłym miejscu. Podzielić na 3 trzy części. Każdą rozwałkować na prostokąt o grubości ok. 4 mm. Rozsmarować nadzienie zostawiając po dwa cm od krawędzi. Zwinąć jak roladę i pokroić na kawałki ok. 3­-4 cm. Ułożyć na blasze w dużych odstępach, drewnianą łopatką na
śodku zrobić wgłębienie prawie do dna. Posmarować jajkiem.
 Piec w 200 st.C przez ok. 15­20 min. Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem. 
Mi wyszło 4 blachy drożdżówek.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz