czwartek, 29 listopada 2012

Świąteczne Rogaliki Orzechowe


Oto moja pierwsza propozycja świąteczna, która mam nadzieje, 
zagości na Waszym świątecznym stole. Przepis na rogaliki dostałam od sąsiadki 
parę lat temu i co roku z chęcią do niego wracam.
Zrobiłam w nim niewielkie modyfikacje, a mianowicie dodałam miód, 
a zmniejszyłam ilość cukru. 
Właśnie dzięki niemu rogaliki zyskują świąteczny klimat :)
Zawierają one bardzo dużo orzechów, dlatego są sycące, natomiast 
brak proszku do pieczenia sprawia, że są bardziej chrupiące. Bardzo polecam!


Składniki:

  • 3 3⁄4 szklanki orzechów włoskich zmielonych
  • 2 szklanki mąki
  • 17,5 dag margaryny
  • 1 jajko
  • 1 kopiasta łyżeczka miodu
  • szczypta soli
  • 2/3 szklanki cukru pudru (lub trochę mniej, jeśli wolicie mniej słodkie ciastka)*
  • kilka kropli aromatu migdałowego (lub cukier waniliowy, obie wersje są smaczne :)


Z podanych składników zagnieść ciasto i wstawić na 1,5­-2 godziny do lodówki.
Po tym czasie wyjąć, odrywać kawałki ciasta i formować w rękami najpierw wałeczki, a potem zaginać końce do środka tak, by powstały rogaliki.
Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, odstępy nie muszą być duże, gdyż ciastka bardzo mało rosną ­ wystarczy  ok. 1cm.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180-­190 stopni. Piec ok. 15-20 minut (w zależności jak grube zrobiliście rogaliki).
Mi wyszły dwie blachy rogalików.

*Jeśli dodaliście mniej cukru do ciasta warto po ostudzeniu posypać rogaliki cukrem pudrem.

Smacznego:)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz