wtorek, 4 września 2012

Racuchy Idealne


Na prawdę idealne (według mnie). Dużo majstrowałam przy przepisie na racuchy, 
wprowadzając za każdym razem coraz to inne modyfikacje.
 I w końcu w oparciu o ten przepis udało mi się osiągnąć cel. 
Szczerze mówiąc to niewiele musiałam zmieniać, jeśli chodzi o składniki, 
a przede wszystkim przystosowałam go do mega-rodzinnej porcji
 (ja większość jednak zamrażam, a potem każdy sobie wyjmuje, jak ma ochotę:) 
Smacznego i polecam do wypróbowania!


Składniki na około 30 sporych racuchów:

  • 1 kg mąki
  • 2 jajka
  • 2 niepełne szklanki mleka
  • 1 szklanka wody
  • 5 dag drożdży
  • 2 szczypty soli
  • 3 łyżki oleju
  • 1 łyżka cukru
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania lub dżem


Z połowy szklanki mleka, drożdży i pół łyżki cukru zrobić rozczyn, odstawić na 5­10 minut.  W misce umieścić pozostałe składniki (oprócz oleju). Dodać rozczyn i wyrabiać ciasto przez parę minut. Pod koniec dodać olej i jeszcze chwilę wyrabiać. Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Powinno podwoić swoją objętość. U mnie zajmuje to ok. 30 minut. Przygotować sobie miskę z mąką oraz dużą patelnię i olej do smażenia. Po tym czasie łyżkę zanurzać w wodzie i nabierać nią ciasto, obtaczać delikatnie w mące i formować owalne racuchy, rzucać na rozgrzany olej. Smażyć kilka minut z obu stron. Oleju nie powinno być za dużo, żeby wyszły ładne białe obrączki na racuchach. Ostudzić. Posypać cukrem pudrem lub podawać z ulubionym dżemem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz