piątek, 22 lutego 2013

Ciasto Serowe Z Jagodami I Polewą Śmietanową


 Bardzo posmakowało mi to ciasto - na pewno upiekę go jeszcze nie raz. 
Można tu wykorzystać dowolne owoce. Ja akurat miałam mrożone jagody,
ale planuję zrobić również wersję truskawkową :)
Owoców można dodać trochę więcej, niż ja to zrobiłam - u mnie warstwa jagodowa jest,
wydaje mi się, zdeczko za cienka :)
Bardzo polecam!

Składniki:

  • 20 dag twarogu półtłustego (nie mielonego)
  • 5 łyżek oleju
  • 1 niepełna szklanka cukru*
  • 6 łyżek mleka
  • 1 jajko
  • 35 dag mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka jagód mrożonych lub świeżych (następnym razem dam trochę więcej)

Polewa śmietanowa:

  • 1/2 szklanki śmietany 12%
  • 3 jajka
  •  2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 szklanki cukru

W misce połączyć twaróg z olejem, mlekiem, jajkiem. Wymieszać dokładnie ręką rozgniatając grudki sera. Do masy dodać cukier, mąkę i proszek i zagnieść ciasto. Uformować z niego kulę.
 
Dno tortownicy o średnicy ok. 27 cm wyłożyć papierem do pieczenia, a boki natłuścić. Ciasto przenieść do tortownicy, spłaszczyć rękami i docisnąć do boków. Na ciasto wyłożyć jagody. Piec w 190 stopniach przez 40 – 45 minut.
 
W międzyczasie  wymieszać składniki na polewę i mieszać kilka minut do rozpuszczenia cukru. Mąka nie może zawierać grudek!
Po 40­ - 45 minutach pieczenia blachę wysunąć z piekarnika, szybko i równomiernie wylać polewę na ciasto. Włożyć jeszcze na 20 – 30 minut do piekarnika.
Ostudzone ciasto posypać cukrem pudrem.

*Jeśli lubicie mniej słodkie wypieki, możecie odrobinę zmniejszyć ilość cukru zarówno w cieście jak i polewie (z tej ilości wyszło mi dość słodkie)

Smacznego :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz