niedziela, 10 lutego 2013

Keks Na Białkach


Po robieniu pączków zostało mi kilka białek, więc trzeba je było do czegoś wykorzystać. 
Przejrzałam więc swój zeszyt z przepisami i natrafiłam na 
jeszcze niewypróbowany keks na białkach. W oryginale jest z orzechami, 
ale ja miałam kaprys na migdały i czekoladę - dodałam trochę mlecznej i kilka kostek białej.
Efekt był bardzo smaczny i szybko zniknął z talerza. 
Ja robiłam z połowy porcji, ale podaję przepis  w oryginalnych proporcjach.
Smacznego! :)

Składniki:
  • 7­ - 8 białek
  • 3 szklanki mąki
  • 2 szklanki cukru
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy
  • 25 dag margaryny roztopionej
  • 100 - 150 g ulubionej czekolady
  • 4 - ­5 łyżek płatków migdałów


Czekoladę z grubsza posiekać.

Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Zmniejszyć obroty miksera.
Stopniowo dodawać cukier i cukier waniliowy. 
Następnie dodawać partiami mąkę wymieszaną z proszkiem (jeśli białka, których używaliście, były małe, lepiej zmniejszyć troszkę ilość mąki). 
Następnie powoli wlewać lekko przestudzoną margarynę.
Na końcu wsypać czekoladę i płatki migdałowe, wymieszać łyżką. 

Przelać do formy (ja robiłam z połowy porcji i użyłam małej keksówki) wysmarowanej margaryną i posypanej manną.
Piec w ok. 170­ - 180  stopniach przez ok. 45 minut (przed wyjęciem sprawdzić, czy patyczek wyjęty z ciasta jest suchy).
Studzić początkowo w formie, potem wyjąć. Posypać cukrem pudrem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz