sobota, 16 czerwca 2012

Ciasto Z Suszonymi Śliwkami i Cynamonową Kruszonką


Dla Mamy z okazji imienin postanowiłam upiec ciasto trochę takie jesienne, 
ale nawet latem smakujące wyśmienicie. 
Ciasto jest puszyste, mięciutkie i w żadnym wypadku nie za suche. 
Z kolei cynamonowa kruszonka pasuje  doskonale nie tylko do jabłek, ale i do śliwek. 
Polecam i życzę smacznego :)

Składniki:
  • 2 szklanki mąki 
  • 0,5 szklanki cukru
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 120g masła (ja użyłam margaryny mlecznej, a kruszonkę zrobiłam oddzielnie z masłem)
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 duże jajko
  • 3/4 szklanki mleka
  • łyżka ekstraktu waniliowego lub cukier waniliowy
  • 2 łyżki rozpuszczonego masła
  • 150g suszonych śliwek (dałam 200g)


Mąkę, cukier, sól i proszek do pieczenia umieścić w misce i ugniatać rękami z masłem, aż powstanie kruszonka. Odłożyć pół szklanki.
Do miski wbić jajko, dodać ekstrakt i mleko, wymieszać trzepaczką do uzyskania gładkiego ciasta. Zajmuje to kilka minut.
Ciasto wylać do formy o średnicy 20cm, obsypać równomiernie z grubsza posiekanymi śliwkami, zalać roztopionym masłem i posypać odłożoną kruszonką.
Piec ok 35-40 minut (do suchego patyczka) w 180oC. Wystudzić.


źródło

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz