piątek, 8 marca 2013

Hamantasze


Hamantasze to ciasteczka z nadzieniem w kształcie trójkąta-piramidki 
tradycyjne dla kuchni żydowskiej.
Piecze się je na przełomie lutego i marca na święto Purim. 
Tradycyjnym farszem jest masa makowa z dodatkiem bakalii, 
natomiast obecnie masa makowa bywa zastępowana dżemem lub powidłami.
Ja wypróbowałam obie wersje i chyba bardziej przypadła mi do gustu wersja
z dżemem. Polecam do wypróbowania jednak również tą tradycyjną :)


Składniki:

  • 4 szklanki mąki
  • 3 jajka
  • 1 żółtko
  • 5 łyżek płynnego miodu
  • 1/3 szklanki cukru pudru
  • 1 margaryna
  • cukier waniliowy
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1⁄2 łyżeczki sody
  • szczypta soli
Ponadto*:

  • masa makowa z puszki
  • 15 dag dżemu morelowego
  • 1 łyżka rumu
  • 25 dag rodzynek
  • sok z połowy cytryny
  • 1 małe białko
  • pół opakowania kandyzowanej skórki pomarańczowej

*To w oryginalnym przepisie. Ja dodałam skórkę pomarańczową, 1 łyżkę miodu, białko oraz kilka kropel aromatu pomarańczowego.

Składniki na nadzienie smażyć na małym ogniu 5 minut, ostudzić.

W misce utrzeć margarynę z cukrem i miodem. Dodać resztę składników i zagnieść ciasto rękoma. Wstawić do lodówki na ok. 3 godziny. 
Następnie przenieść ciasto na oprószoną mąką stolnicę i rozwałkować na grubość 0,5 cm. Wycinać krążki przy pomocy szklanki, nakładać pół łyżeczki nadzienia na środek, zebrać brzegi ciasta z trzech stron i skleić dobrze w miejscach łączenia (ale zostawić u góry otwór). 

Piec 20 minut w 170 – 180 stopniach. Ostudzić. Można posypać cukrem pudrem.

Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz