niedziela, 11 sierpnia 2013

Sernik Budyniowy Bez Pieczenia



Znalazłam ten przepis na pewnym blogu - jest bardzo interesujący, 
szczerze mówiąc nigdy z taką recepturą na sernik na zimno się nie zetknęłam. Najpierw robimy budyń z żółtkami, a gdy jeszcze jest gorący, 
rozpuszczamy w nim białą czekoladę. 
Po ostudzeniu miksujemy z białym serem. Konsystencja jest dość luźna, 
więc ja raczej wykorzystałabym go do deserów 
w pucharkach z biszkoptami i owocami. 
Ale póki co zostawiam taką wersję. W smaku - niebiański (i nie przesadzam!) 
Już dawno nie jadłam nic tak dobrego. Bardzo polecam ;)



Składniki:


  • 1 opak. biszkoptów podłużnych
  • 1⁄2 opak. biszkoptów okrągłych
  • 1 szklanka mleka
  • 220 g twarogu zmielonego dwukrotnie (użyłam twarogu aksamitnego)
  • 200 g białej czekolady
  • 1⁄4 szklanka mąki
  • pół opak. cukru waniliowego
  • kilka kropel aromatu waniliowego
  • 4 żółtka
  • 1/3 szklanki cukru pudru
  • szczypta soli
  • pół szklanki jagód

 

Tortownicę o średnicy około 22 cm wyłożyć okrągłymi biszkoptami (przerwy uzupełnić rozkruszonymi ciastkami), natomiast brzegi wyłożyć podłużnymi biszkoptami – wcześniej odcinając końce z jednej strony.
 

3⁄4 szklanki mleka zagotować.  1⁄4 szklanki mleka wymieszać z żółtkami i mąką za pomocą trzepaczki. Taką mieszaninę wlewać powoli do zagotowanego i zestawionego z ognia mleka. Mieszać szybko, żeby nie powstały grudki i postawić ponownie na palnik - gotować około 2 minuty, żeby zgęstniał. Do gorącego budyniu wsypać połamaną czekoladę i mieszać do jej całkowitego rozpuszczenia. Przykryć ściśle budyń folią spożywczą, aby nie zrobił się kożuch (ja przykryłam garnek talerzykiem – efekt taki sam).
 

Twaróg zmiksować z cukrem waniliowym, solą i aromatem waniliowym.
Dodawać po łyżce ostudzony budyń. Gdy powstanie jednolita masa – wylać ją do formy i wyrównać wierzch. Posypać jagodami  i wstawić do lodówki na min. 4-6 godzin, a najlepiej niech tam pobędzie całą noc.





inspiracja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz