piątek, 5 lipca 2013

Ciasto Drożdżowe Z Wiśniami


Ciasto najprostsze i zarazem najlepsze. 
Chyba takie najmniej skomplikowane ciasta smakują 
mi najlepiej... no może nie tylko mi, bo cała blacha rozeszła się 
w mgnieniu oka nie tylko za moją sprawą :)
Życzę smacznego i wielu udanych letnich wypieków!



Składniki na dużą blachę (24x36 cm):


  • 3 szklanki mąki
  • 2 jajka
  • 3 łyżki oleju
  • 3 dag drożdży
  • 1⁄2 szklanki cukru + 1 łyżeczka
  • 1 łyżka miodu płynnego
  • kilka kropel aromatu cytrynowego
  • 1 szklanka mleka
  • szczypta soli
  • ok 2 szklanki wiśni
  • 1 łyżka kaszy manny
  • 2 łyżki cukru kryształu do posyapania

Drożdże rozrobić w ciepłym mleku z łyżką cukru. Odstawić na parę minut.
Mąkę, cukier, miód, sól i aromat umieścić w misce. Jajka roztrzepać i dodać do reszty. Dodać rozczyn i wyrabiać ciasto przez kilka minut pod koniec dodając olej. Odstawić ciasto do wyrośnięcia na ok 30 - 45 minut w ciepłym miejscu.

W tym czasie wiśnie opłukać i wydrylować.

Gdy ciasto wyrośnie, przelożyć je na stolnicę wysypaną mąką, delikatnie rozwałkować do wielkości formy. Przenieść do blachy wyłożonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej masłem i posypanej manną.

Wierch ciasta wysypać manną, a następnie powtykać wiśnie i posypać cukrem kryształem.

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 - 170 stopni C. Piec ok. 50 - 60 minut.
Pod koniec pieczenia można sprawdzić patyczkiem (nie wcześniej, gdyż ciasto może opaść).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz